Tuesday, November 21, 2017

Checklist Persediaan Keperluan Produk Berpantang Mama Sara & Sofia



Sara masih ingat lagi, antara waktu yang paling rileks ketika nak melahirkan dan tengah melayan contraction, adalah ketika seorang diri je sambil mandi air suam lama lama dalam bilik air. 
Sara melayan contractions dari jam 8 malam sampai lah esok paginya 6 pagi di rumah. Dan terus ke hospital dan dimasukkan ke wad. Di hospital pun sara melayan contraction lagi dengan essential oil Peppermint, dan mandi dengan sabun serai Afiat. Memang lega and segar sungguh rasa! Pulak tu Hospital angkatan tentera mizan masa tu sara sorang je check in and nak beranak.
Berpantang pula, memang sara rasa antara perkara best ketika berpantang adalah ketika dapat mandi and segarkan diri and bersihkan luka dan juga dirawat dengan produk pantang yang sesuai. Sebab kalini kali kedua sara akan berpantang, jom tengok checklist produk apa sara nak beli to support my confinement journey this time!

1. Young Living Essential Oils. Semestinya yang wajib sara akan gunakan. It help big time MasyaAllah! Perlu ada diffuser sekali tau!
2. Set Bersalin Afiat ni harganya tak sampai RM 100. Sara memang suka pil jamu dia, mandian serai, dan juga feminine wash dia. Rasa selesa sepanjang berpantang ambil 3 benda ni.
3. Semestinya perawatan wajah dari Mary Jardin. Face Oil dia pun dah cukup buat sara rasa rileks dan destress. Di Samping itu skincare ni lengkap nak kembalikan keserian wajah, secara semulajadi dan alami.

**essential set and basic set last diskaun esok 23 November 
4. Kalau taknak terseksa nak membuang air besar, wajib ada Phytonatal ni ! Ya Rabbi sara hari ketiga baru suruh suami beli. Sepatutnya memang perlu ada dari awal lagi! Boleh tambah minyak herbanika sebagai pilis juga dan juga air akar herbanika untuk minuman merawat dalaman.
5. Set terbaru ketika nak mandi, haruslah set penjagaan badan dari Mary Jardin. Lengkap dengan body scrub yang asli dari gula supaya boleh kembali cantik , kulit halus dan gebu hee, face mist nak segarkan wajah, lip butter nak lembapkan bibir, dan juga hand and body lotion untuk beri kelembutan dan elak kekeringan kulit. Boleh beli sebab memang tengah diskaun gegiler pun...

6.Set Magnesium Oil and Magnesium Flakes.

7. Sebagai tambahan , boleh ambil AstaCeracol untuk minum 5 kali seminggu. Semestinya dari Mary Jardin dan juga Pea Protein Powder dari Mary Jardin yang akan dilancarkan 25-26 November nanti! 
Amacam...rasa semangat tak tengok list ni? Rasa rasa lepas tak sara propose kat cik abang nak beli semua ni? Hehe. Perlu tau untuk sara semua ni! Jangan lupa kalau nak dapatkan Mary Jardin, sara ada, boleh terus je buat pembelian di web ni atau PM sara di whatsapp :  Boleh terus hubungi sara di link whatsapp http://www.wasap.my/+60124928454 

No comments:

Post a Comment